lördag 24 april 2010

Myshelg!



Mitt uppe i en riktig myshelg här!
Helena kom på torsdag eftermiddag och har åkt hem på eftermiddagen idag. Har blivit bus med buggen, god mat, vin och lite utflykter. Fredag åkte vi iväg i det fina vädret med första stop Aspuddsparken med både café och djur. Väldigt mysigt ställe faktiskt :) Hann med att klappa både minigrisar, får, getter och hästar...men Theo tyckte nog inte det var lika kul som vi tyckte, haha! Grillad macka till lunch och sen drog vi oss iväg till Sickla och Andys lekland. Helt fantastiskt bra! Hur mycket plats som helst med en massa soffor och bord, Waynes coffee i anslutning och ett stort lekland som passar både stora och små barn. Theodor blev ju galet exalterad och kröp runt och gapade och skrattade och tjöt av glädje :)








Igår så åkte vi allihopa till Skansen. Det var strålande sol ända tills vi kom fram! Men det var okej sen också men lite kallt när solen gick i moln om vartannat. Mysigt att gå runt där...det var ju några år sen! Såg världens största gris, och då skojar jag inte. Theo somnade mitt i allt så han hann faktiskt inte se så många djur. Men nästa helg så öppnar Lillskansen där de har en sån där klapphage för små barn där man får komma djuren riktigt nära. Så den måste vi besöka sen. Blev en varmkörv också och lite spel på chokladhjulet där Helena vann en toblerone och en schweizernöt och sen blev det Djurgårdsfärjan tillbaka till Slussen där vi parkerat för 135 kr! Hahaha...ja det är ju inte billigt iallafall det är ju jävligt säkert.

Igårkväll blev det lite hemmagjord thaimat...heta räkor! Sen hyrde karln Wallander - Arvet. Den var sådär. Jag var ändå så trött så jag somnade ifrån då och då. Idag är det också soligt och fint så det blir nog att åka ut till Ingarö och hälsa på familjen...men funderar om pojkarna ska få åka själv så jag kan ligga hemma i soffan och lata mig. Läsa en bok. Har ju några jag påbörjat men aldrig riktigt får tid att läsa.











2 kommentarer:

  1. Låter som en underbart skön helg!

    Men du, går det att göra texten lite större på bloggen? Så jobbigt att läsa då den är så liten.. Eller är det bara jag som börjar bli gammal =P

    SvaraRadera
  2. Ja jag har också tänkt på det. Den här storleken kändes lite liten, men det större blev så himla stor! Men ska försöka mixtra :)

    SvaraRadera