lördag 10 april 2010

Grå lördag


Igårkväll hade vi besök av Linda som kom hit direkt efter jobbet. Blev god middag bestående av helstekt rostas, klyftpotatis, sås och sallad. Just det, skagenröra och avocado till förrätt höll jag på att glömma. Satt väldigt bra i magen tillsammans med ett glas rött också.
Patrik var på en födelsedagsfest och kom hem vid kl 4 i natt så han sover fortfarande. Så jag och Buggen sitter i vardagsrummet och har morgonmys med nyhetsmorgon. Igår var Theo världens gnällspik...hela dagen var det gnäll och gråt om vartannat. Tänkte att han kanske hade ont i tänderna så han fick alvedon också, men det vart då ingen skillnad heller. BLÄ vad såna dagar är jobbiga, det spelade ingen roll vad jag gjorde, han var bara allmänt ledsen och olycklig liten pojke. Men idag är han som förbytt! Världens solstråle som bara ler och skrattar och kryper runt överallt och underhåller sig själv och pillar med allt han hittar. Det är betydligt roligare :)

Vad ska den här dagen bjuda på då?
Tror jag ska ta mig en sväng till gymmet iallafall när Patrik vaknar. Gah! Jag är så trött, kaffet var ju slut i morse!!! Så det blev te...men dte sätter ju inte fart på en lika bra. Sen jag blev mammaledig är det bara kaffe som gäller på morgonen.

Nu ska Theo få lite välling innan det är dags för hans förmiddagslur. Tjing tjong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar