torsdag 15 april 2010

En bra vecka


Vilken glad bugge vi haft här hemma de senaste dagarna, en liten prins som sprider glädje med sitt söta tvåtandsleende.
I onsdags åkte vi iväg till Uppsala för att vara med på besiktningen av lägenheten, och nu gick det igenom efter att städfirman kommit och torkat av diskbänken en gång extra och putsat kaklet i badrummet lite mer. För den lilla grejen åkte hon ända från Smedjebacken i Dalarna! Jag sa att vi kunde fixa det själva om de drog av lite på priset men hon propsade på deras städ-garanti. Skönt att ha det gjort iallafall. Efter det passade vi på att träffa Erika och Pauline och gå till öppna förskolan, var jättetrevligt men extremt många var där just den dagen så man rymdes knappt. Satt nästan ovanpå varandra...så vi var inte så länge. Pauline var trött och grinig så vi tog en promenad och köpte glass....helt underbart väder! När jag sen åker hem och har kommit en bit på E4:an så inser jag att jag glömt lämna in den sista nyckeln till lägenheten, haha! Mitt minne alltså...jaja vi har på oss till sista april så det får bli en tripp dit nån dag igen.

Onsdag kväll kom Izza hit och åt middag med oss. Jag har verkligen lyckats med maten på senaste :) fiiifaaan vilken kock jag är! Då blev det iallafall quinoasallad med kycklingfiléer marinerade i vitlök, citron och timjan. Tasty! Igår lyckades jag faktiskt slänga ihop en underbar pastarätt med bland annat bacon, spenat, vitlök och körsbärstomat. Det var så gott så jag åt upp resterna på kvällen :) Här tänker vi minsann inte på beach 2010! Kroppen är ändå inte riktigt vad den var innan Theo föddes, och det får man ju räkna med. För övrigt så blir Theodor 9 månader idag! Grattis min lilla sötnos, nu har du varit ute i verkligheten lika länge som du låg inne i magen och gottade dig. Tiden går verkligen sjukt fort, men jag tycker att det bara blir roligare hela tiden. Saknar inte alls bebistiden när han var mini. Nu är han en egen liten person som älskar att busa, skratta och upptäcka världen.


Idag ska vi åka iväg till Kista gallerian, luncha med Theos plastfarmor och sen träffa min kusin för en kaffe. Senare ikväll ska jag iväg själv och umgås med Izza och Töman. Blir nog en riktigt bra dag idag! Eller hela helgen blir nog bra snarare...imorgon är det 20 års kalas för Patriks bror, sen ska Erik och Rosa komma hit och laga middag till oss och umgås. Söndag blir det Skansen om vädret tillåter. Gud vad jag älskar alla möjligheter som finns här i Stockholm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar