onsdag 21 april 2010

Men vilket crapväder...


Jag och Theo har fått skena genom Sundbybergs centrum i det äckliga snöblandade regnet, hujedamej det gillar vi inte. Smarta jag tänker ju inte så långt heller att ta med regnskydd, för övrigt kan min hjärna inte ens komma ihåg vart jag lagt det. Förmiddagen satt vi inne och ruttnade, sedan gav vi oss ut, blev lite smink och hudvårdsgrejer från Åhlens. Theo satt i vagnen och tyckte det var så spännande att shoppa skönhetsprylar med mammsen!

Efter det bar det av till bvc för att få nytt recept på Nutramigen, väntrummet var fullt av en massa roligt och roliga bebisar tyckte lillen. Han gick fram och tillbaks med lära gå-vagnen och var så himla duktig! Om jag inte är helt fel ut och cyklar så tror jag han kommer ta sina första steg utan stöd ganska så snart. Träffade en mamma med en dotter på 3 månader, väldigt pratglad var hon och det är ju roligt :) Hon berättade att hon fött dottern hemma på hallgolvet. Ambulansen hann inte ens fram. Men allt hade ju gått bra även om det var en rätt så omskakande upplevelse. Hade det varit jag så hade jag nog kolavippat där, höll ju på att dö trots förlossningssal och lustgas (trodde jag).

Imorgon kommer Helena på besök och stannar till lördag, ska bli jättemysigt :) Hoppas bara på bättre väder så man kan vara ute och njuta av allt som finns här. Sen får det nog bli en middag ute och lite vin...det är ju aldrig fel!
Nu ska jag lägga buggen för eftermiddagsnap, sen blir det kaffe och läsa bok för mig.
Tänker på min vän som har det jobbigt just nu och behöver en kram. KRAM!

Och ni som är här...lämna ett avtryck! Hejs :)

2 kommentarer: