tisdag 31 augusti 2010

Men sooooov unge

Ja ibland vet jag inte hur han gör men han lyckas då iallafall.
Driva mig till vansinne alltså!

Theo har varit ett snormonster sedan lördag morgon och allmänt grinig och trött. Stannade hemma från dagis igår, men han var pigg och lekte på som vanligt så jag tyckte att vi gör ett försök med dagis idag. De ringde kl 14 och sa att han var ledsen och tog sig mot örat som att han har ont där. Jaja, bara sätta sig i bilen och hämta honom. Väl hemma är allt som vanligt, men han är trött och får gå och lägga sig. Men han vägrar somna....!!!
Sitter här i vardagsrummet och hör hur han gång på gång kastar tuttarna på golvet och börjar grina. GAH! Sov, du BEHÖVER sova! Fan att det ska vara så svårt ibland. Tanken på att vabba och vara hemma med en sjuk grinig unge känns allt annat än trevlig. Hmm, det blir mycket vab för Patrik här framöver :P
Vill åtminstone vara aningens etablerad på kontoret innan jag börjar vara hemma. Japp, det är kul med barn, nästan alltid :)

Btw, märker att jag blir mer och mer pensio nu. När man ser trailers för alla serier som kommer börja nu i höst och så känner man ett litet glädjerus. Haha. Ensam mamma söker kommer iallafall bli kul, min favorit! Sen är ju Halv åtta hos mig också kul. Jag gillar ju mat!

Ikväll tänkte jag faktiskt ta mig i kragen och baka scones, så himla gött!

Nu måste jag springa och ta upp monstret ur sängen. Han somnar ju fasen inte. Försökt i en timme nu.




1 kommentar: