måndag 23 augusti 2010

Nytt jobb, nya tider!

Okej...

Nu vaknade något inom mig igen som sa att det var dags att börja blogga lite. En lugn stund i den beiga soffan som har blivit totalt nerdreglad och snällt väntar på kemtvätt. Då kör vi!

Mammaledigheten är slut och jag är numera arbetssökande i två veckor innan jag börjar mitt nya kneg som Rekryteringsassistent på Placera Personal i Kista. Det känns bara så fruktansvärt, otroligt, underbart bra. Det är precis det jag vill jobba med och precis på rätt ställe. Kan jag ha haft sån tur att det äntligen blev min tur? Så blev det minsann. Av 100 sökande till tjänsten så var det jag som fick den! Nä, det kan nog inte vara tur, det är nog snarare skicklighet. Tur har man när man vinner på triss, och jag har jobbat hårt för att vara där jag är idag. TACK!

Min lilla älsklingsbugge har börjat dagis och det har gått jättebra från första dagen. Inga problem alls! Han är en trygg, nyfiken och glad liten pojke som gillar nya ställen och nya människor. Under sommaren har han utvecklats enormt mycket, blivit så himla duktig på en massa saker, men även börjat få ett riktigt trotshumör :) Vovvar och kissar är favoriterna just nu.

Veckan bjuder på mer dagisinskolning, träning och umgås! Ikväll blir det body pump med Carro som det brukar bli på måndagar. Längtar redan till torsdagens träning, MRL - mage, rumpa, lår. Den är verkligen super!

Har så många planer och drömmar om vad som ska hända nu framöver, mycket som snurrar i skallen. Något som ska hända är iallafall en tjejresa med Carro, resa med familjen och när mamma fyller 50 i februari så kommer hon bli rejält uppvaktad av mig iallafall. Kanske en mor-dotter resa nånstans skulle passa den där inbitna norrlänningen bra :) Sen kan man ju alltid hoppas på att det vänstra ringfingret ska få sig en liten kompis också... ;)




1 kommentar:

  1. Härligt att höra!!
    Livet är allt bra spännande :)

    //Malin

    SvaraRadera