fredag 21 maj 2010

Sommar och hälsan i fokus


Vilket underbart väder vi har! Den enda nackdelen är att det blir så fruktansvärt varmt och kvavt inomhus också. Tror inte ventilationen är så bra här. Blir att inhandla en fläkt i helgen om vi ska slippa gå nakna och vara kladdiga hela tiden. Theo har fått vara naken en massa iallafall :) detta har självklart resulterat i lite kiss och bajs på golvet, haha.

Carro bor ju granne med oss nu, bara 500 m ifrån. Det är så kul att man kan umgås lite när man vill utan att planera så mycket. Och det verkar som att hon kommer vara ledig fram tills 1 juli när hon har fått jobb :) Det är jag och Theo jätteglada för!

Jag har börjat gå på en akupunkturbehandling hos en kvinna som är doktor i kinesisk medicin. Var första gången igår och det är fantastiskt att några nålar kan göra så stor skillnad i kroppen. Hon ska hjälpa mig att bli mindre stressad, orolig och sova bättre. Och det bästa, ta bort min pms!!! Jag är verkligen väldigt känslig mot hormonsvängningar, mår piss varje månad i över en vecka pga det. Så när man ser det så så hade jag nog mycket högre risk att drabbas av förlossningsdepression med tanke på hur mycket hormoner som är i gungning i kroppen då. Men det ska bli bättre :) Jag är så glad att jag mår så bra som jag gör nu! Kände igår när jag kom hem från behandlingen att jag var väldigt trött och tung i kroppen. Var tvungen lägga mig redan kl 21!
Nu är det också slut med kaffedrickandet. Alkohol har jag inte heller druckit nu på väldigt länge och ska försöka hålla mig ifrån det. Får bli väldigt måttligt och vid väl valda tillfällen. Jag mår inge bra av det! Sen har jag fått lite andra tips på vad jag ska försöka äta och undvika. Så nu kör vi!

Idag när Buggen vaknar så ska vi iväg med Carro till Hagaparken och ha picknick i solen och så blir det nog en promenad och kolla in Vickan och Daniels lilla boende :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar