onsdag 10 mars 2010

Nu är vi tillbaka!


Nädå, nog var jag väl tvungen att starta en ny blogg!


Det är väl typiskt mig. Att man aldrig kan hålla sig till något.
Men nu är vi ju nära en ny start så då får jag väl starta blogg på nytt då.


Fick känslan att jag var ego genom att bara läsa andras bloggar och inte låta någon läsa vad vi gör :)
Det är väl själva faaan att man har behov av att fläka ut både dittan och dattan på nätet, men jaja jag köper det.


Nu till de senaste nyheterna i vårt liv;
Patrik har fått nytt jobb, började igår på Skanska i Solna.
Lördag blir det flytt till Sundbyberg.
Jag lär nog vara mammaledig ända tills Theo börjar dagis, nu finns det ju inga kryphål längre då Patrik precis börjat en ny tjänst.
Det känns rätt okej, men ändå lite småjobbigt. Jag hade ju velat börja jobba nu, min plan innan Theodor föddes var inte att vara hemma hela föräldraledigheten. Men nu har vi ju inga alternativ direkt. Om vi inte ska skaffa en barnflicka då...men så rika är vi ju inte :) Och det känns väl inte alltför lockande nu när Theo är så pass liten.


Mammas bugge är då för duktig! Han har börjat äta matpuréer nu mer och mer och igår blev det en hel portion! Äntligen. Som jag nojjat över det. Och nu mera sover han väldigt bra. Om han vaknar på natten så är det bara en gång nu. Det är nu allt slit börjar ge resultat! Jag är så glad att vi lärde han att somna i sin egen säng från det att han föddes, och somna själv utan att vi är där. Många i mammagruppen här har börjat få riktigt stora problem på den fronten. Är väl lätt att det blir så om man har ett barn som somnar lätt överallt och hur som helst...man kanske inte finner det nödvändigt att vara strikt med rutiner. Jag är nästan lite skadeglad ;) Även om jag förstår att de har det tungt!

I lördags så var det födelsedagsfirande för mig som fyllde 26 och Patrik som blev hela 27. Guuud, 27 låter faktiskt gammalt! :) Det blev fika hemma hos svärmor med hela familjen och vi fick fina presenter, bland annat presentkort på Ticnet för att gå på någon show/teater eller liknande...och så barnvakt som innestående till den kvällen vi väljer. Underbart! Lördag kväll så var Theodor med farmor och jag och Patrik hade en helkväll med några kompisar ute på Söder. Det blev supergod mat och en massa vin och drinkar. Helt underbar kväll! Tiden sprang iväg och helt plötsligt var klockan 3.


En liten bugge

2 kommentarer:

  1. Men äntligen!! Man vill ju följa den lilles uppväxt! :)

    Vad skönt att han sover i egen säng, det är verkligen värt det. Det blir ju som inte samma sömn med en liten i sängen!

    Melwin börjar ju snart på dagis, tiden gick sååå fort, men det är skönt att jobba igen!
    När ni kommer upp nästa gång får ni komma på fika i Antnäs!!

    Tjing//Katta

    SvaraRadera
  2. Åhh vad kul att du börjar blogga igen :)

    Kul att Patrik fått nytt jobb! Och fin bild på Buggen :)

    SvaraRadera